Zakres robót – Odcinek 3
Dostosowanie DK18 do parametrów autostrady A18 na odcinku „3” od km 33+760 do km 50+000 obejmuje w szczególności:
- Rozbiórkę w całości istniejącej betonowej jezdni południowej o szerokości 9,50 m i budowę nowej betonowej nawierzchni tej jezdni o szerokości 11.00 m na odcinku od km 33+760,00 do km 50+000,
- Rozbiórkę w całości istniejących przewiązek z nawierzchni bitumicznej wraz z barierami betonowymi na odcinku od km 33+760,00 do km 50+000,
- Wykonanie kompletnego drenażu podłużnego w pasie rozdziału na całym odcinku od km 33+760 do km 50+000.
- Przebudowę części południowej węzła „Iłowa” wraz pasami włączenia i wyłączenia, łącznicami, skrzyżowaniem typu rondo na połączeniu z drogą wojewódzką nr 296 oraz zmianą połączenia z istniejącą stacją benzynową,
- Remont nawierzchni bitumicznej na istniejących obiektach w ciągu autostrady,
- Budowę przejazdów awaryjnych przez pas dzielący,
- Budowę zjazdów awaryjnych,
- Budowę dróg serwisowych i wewnętrznych, dojazdów do zbiorników i urządzeń podczyszczających,
- Wyposażenie drogi w elementy bezpieczeństwa ruchu, tj:
- ustawienie barier ochronnych,
- montaż osłon przeciwolśnieniowych,
- ustawienie oznakowania pionowego,
- wykonanie oznakowania poziomego grubowarstwowego i cienkowarstwowego,
- Budowę obiektów inżynierskich w ilości 5 szt.:
- 2 górnych przejść dla dużych zwierząt,
- 2 wiaduktów w ciągu autostrady,
- 1 mostu w ciągu autostrady,
- Wycinkę drzew,
- Zagospodarowanie powierzchni trawiastych na terenie płaskim i na skarpach poprzez hydroobsiew,
- Wyposażenie drogi w urządzenia ochrony środowiska:
- osłony przeciwolśnieniowe,
- zespoły podczyszczające wody opadowe z jezdni autostrady oraz zbiorniki retencyjne,
- nasadzenia zieleni dogęszczającej i izolacyjnej służącej ochronie walorów krajobrazowych, ograniczeniu zanieczyszczeń na terenach o dużych walorach przyrodniczych oraz ochronie terenów rolniczych, a także zieleni na przejściach dla zwierząt, naprowadzającej zwierzynę i stwarzającą azyl w razie niebezpieczeństwa,
- przejścia dla zwierząt wraz z systemem naprowadzającym,
- półki w istniejących przepustach skrzynkowych pełniących funkcję małych przejść dla zwierząt.
- Korektę i uzupełnienie istniejącego ogrodzenia autostrady,
- Przebudowę wszystkich kolidujących elementów infrastruktury technicznej:
- urządzeń melioracyjnych,
- linii elektroenergetycznych SN i nn (na skrzyżowaniach z autostradą),
- linii teletechnicznych,
- Budowę urządzeń infrastruktury technicznej:
- budowę kanalizacji telekomunikacyjnej dla łączności autostradowej (budowę kanalizacji kablowej oraz budowę przejść kanalizacji kablowej dla kolumn alarmowych),
- budowę stacji meteo wraz z tablicą informacyjną zmiennej treści po obu stronach autostrady na wysokości w km 45+350,
- budowę oświetlenia węzła „Iłowa”
Zestawienie projektowanych obiektów inżynierskich w ciągu autostrady:
Lp. | Symbol obiektu | Pikietaż | Stadium budowy | Podstawowe parametry | |||||
jezdnia prawa | jezdnia lewa | Konstrukcja | Posadowienie | Rozpiętość przęseł | Długość obiektu | Szerokość obiektu | |||
1 | WA-30 | 35+518.51 | projekt. | istn. | żelbetowa | bezpośr, | 17,56 | 18,46 | 15,25 |
2 | WA-31 | 35+736.61 | projekt. | istn. | żelbetowa | bezpośr, | 17,56 | 18,46 | 15,25 |
3 | MA-33 | 37+850.06 | projekt. | istn. | sprężona | pośrednie | 10,04+26,10 | 36,14 | 15,33 |
Zestawienie projektowanych górnych przejść dla zwierząt:
Lp. | Symbol obiektu | Pikietaż | Stadium budowy | Podstawowe parametry | ||||
Konstrukcja | Posadowienie | Rozpiętość przęseł | Długość obiektu dołem | Długość obiektu górą | ||||
1 | PZ-35a | 42+500.00 | projekt. | łukowa, z blachy falistej | pale wbijane | 19,64+19,64 | 74,745 | 60,27 |
2 | PZ-36a | 45+775.00 | projekt. | łukowa, z blachy falistej | pale wbijane | 19,64+19,64 | 74,745 | 60,27 |
Przejście dla zwierząt nad autostradą PZ-35a w km 42+500,00:
Podpory – żelbetowe, monolityczne ściany
Posadowienie – pośrednie na palach wbijanych
Długość obiektu – 62,27 m (dołem), 74,745 (górą)
Szerokość obiektu – 2 x 19,64 m
Przejście dla zwierząt nad autostradą PZ-36a w km 45+775,00:
Przejście znajduje się w km 45+775.00 autostrady A18. Obiekt zapewnia możliwość migracji zwierząt w poprzek autostrady. Obiekt o ustroju łukowym z blachy falistej. Konstrukcja składa się ze stalowych elementów konstrukcyjnych łączonych ze sobą za pomocą ocynkowanych śrub, kotew służących do połączenia konstrukcji z fundamentem.
Podpory – żelbetowe, monolityczne ściany
Posadowienie – pośrednie na palach wbijanych
Długość obiektu – 62,27 m (dołem), 74,745 (górą)
Szerokość obiektu – 2 x 19,64 m
Wiadukt w ciągu autostrady WA-30 (z nawierzchnią bitumiczną) w km 35+518.51 + rozbiórka obiektu istniejącego:
Wiadukt położony w ciągu prawej jezdni autostrady A18 w km 35+518.51, nad linią kolejową Jasień – Miłkowice. Wiadukt o ustroju ramowym, płytowym jednoprzęsłowym z belek prefabrykowanych typu KUJAN.
Podpory – żelbetowe
Posadowienie – bezpośrednie (ławy fundamentowe)
Długość wiaduktu – 18,46 m
Szerokość wiaduktu – 15,25 m
Wiadukt w ciągu autostrady WA-31 (z nawierzchnią bitumiczną) w km 35+736,61 + rozbiórka obiektu istniejącego:
Wiadukt położony w ciągu prawej jezdni autostrady A18 w km 35+736.61, nad drogą lokalną Konin Żagański – Iłowa. Wiadukt o ustroju ramowym, jednoprzęsłowym z belek prefabrykowanych typu KUJAN.
Podpory – żelbetowe
Posadowienie – bezpośrednie (ławy fundamentowe)
Długość wiaduktu – 18,46 m
Szerokość wiaduktu – 15,25 m
Most w ciągu autostrady MA-33 (z nawierzchnią bitumiczną) w km 37+850,06 + rozbiórka obiektu istniejącego:
Most położony w ciągu prawej jezdni autostrady A18 w km 37+850.06, nad rzeką Czerną. Most o ustroju dwuprzęsłowym ciągłym, sprężony.
Podpory – podpora pośrednia (filar) oraz przyczółki (ściana żelbetowa)
Posadowienie – pośrednie (pale wielkośrednicowe)
Długość mostu – 36,14 m
Szerokość mostu – 15,33 m
Na całej długości projektowanych przejść dla zwierząt, po obu ich stronach oraz na odcinkach o długości nie mniejszej niż 100m od osi przejść zainstalować należy ekrany przeciwolśnieniowe o wysokości 2,5m.
Wszystkie wiadukty w ciągu autostrady należy dostosować do pełnienia funkcji przejścia dolnego dla zwierząt poprzez zainstalowanie na nich i na długości 50m od ich krańców nieprzeźroczystych ekranów o wysokości 2,5 m.
Wszystkie istniejące przepusty pełniące jednocześnie funkcję przejścia dla zwierząt i prowadzące cieki wodne, wykonane w ramach realizacji jezdni północnej, jako przepusty skrzynkowe o wysokości i szerokości nie mniejszej 1,20m wyposażyć należy w półkę dla zwierząt o szerokości nie mniejszej niż 0,5m, umieszczoną na jednej ścianie przepustu i wyniesioną 0,2m ponad przewidywany średni roczny stan wody w cieku.
Projektowane parametry
Przekrój budowany | 2×2 |
Przekrój docelowy | 2×2 |
Rodzaj konstrukcji nawierzchni | podatna lub sztywna
(dookreślona przez Wykonawcę na etapie projektu budowlanego) |
Klasa techniczna | A |
Prędkość projektowa Vp | 120 km/h |
Ilość i szerokość pasów ruchu | 2 x 3,75 |
Pas dzielący wraz z opaskami | Min 5 m |
Rezerwa pod trzeci pas ruchu | Brak |
Szerokość opaski | 0,5 m |
Pas awaryjny | 3 m |
Kategoria ruchu | KR6 |
Obciążenie nawierzchni | 115 kN/oś |
Skrajnia pionowa | 5,0 m |
Pochylenie poprzeczne
(jezdnie autostrady na prostym odcinku w planie powinny mieć pochylenie poprzeczne skierowane na zewnątrz korony drogi.) |
2,5 % |